Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Selasa, 26 Mei 2009

Datang lagi .......






Kalau haritu rasa bergegar bila jengkaut tu masuk, hari ni lebih teruk lagi. Masuk pula steamroll. Dari kecil saya panggil steamroll, kini saya terfikir pula apanya yang steam tu. Steamroll dtg harini utk meratakan batu jln yg dilambakkan semalam untuk membuat laluan. Sakit telinga, sakit mata, dan ramai yang mengadu sakit kepala.
Nampaknya kita semua terpaksa bertahan demi sebuah bangunan baru 4 tingkat yang pastinya akan memberi lebih keselesaan kepada kita semua. Saya berharap agar kerja-kerja piling dilakukan semasa cuti sekolah nanti. Tren sekarang nampaknya kerja-kerja giat dilakukan diwaktu pagi. Petang kurang aktiviti. Jangan mereka pun sama cuti minggu depan, sudahlah.

1 ulasan:

princess from secret rendezvous berkata...

kak...ari ni lagi teruk...hammer besar tu sudah mula kasi hantam sama dia...gegar kepala otak gua... duk situ dari pagi sampai kul 5pm ma.... :p