Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Rabu, 27 Ogos 2008

BERJUMPA KEMBALI....


Salam sejahtera.

Selamat kembali semula ke sekolah setelah seminggu bercuti. Tentu pelajar-pelajar semua telah menggunakan masa cuti dengan sebaiknya untuk mengulangkaji dan menghabiskan tugasan yang tertangguh. Sebelum Percubaan bermula, pelajar perlulah memastikan bahawa semua soalan-soalan STPM sebenar telah cuba untuk dijawab. Latihan kita untuk minggu ini ialah 3.1 Pemasaran. Subtopik ini merupakan topik yang terpenting dalam Bab 3 dan merupakan subtopik yang panjang dan banyak yang perlu dibaca. Rancangkan masa dengan sebaiknya, lihat bahagian mana yang perlu diberi perhatian yang lebih, dan pelajar-pelajar digalakkan untuk berbincang secara berkumpulan (4 orang). Datanglah berjumpa cikgu sekiranya pelajar menghadapi masalah. Jangan ingat kamu sudah terlambat, yang penting adalah kesedaran dan usaha atas kesedaran itu.

Selamat Maju Jaya

Tiada ulasan: