Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Isnin, 6 Oktober 2008

Dan terbangnya RM 30 .....


Begitu berkobar nak ke sekolah selepas cuti raya, tup tup kereta tak boleh start lak. Apa lagi, menunggu bas lah nampaknya. Dari pukul 6:45 hingga 7:30pagi, semua bas dan teksi tak ada yang nak berhenti. Ada 5 pelajar SAMTAR dan 2 pelajar Ting 6 SMK Sg Manggis tunggu bas sekali, tapi diorang tak kisah pun bas tak berhenti. Dah biasa macam tu agaknya. Kita yg tak biasa ni, berpeluh gak lah tunggu bas.
Ingat nak ambil CRK, balik rumah sambung tidur. Tapi mengenang dah memang menunggu bas tepi jalan ni, teruskan aja le. Tak pe, kita beri 10 minit lagi. Sampai lepas perhimpunan ok kut. Tahan punya tahan, ada lak satu teksi nak berhenti. Berkejo teman ngejo teksi tu. Dah jalan teksi baru dia cakap, cas nya RM 30, kira sewa sebab nanti dia takde penumpang pusing balik. Tak leh ke Banting sbb ni bukan kwsn dia. Mak ooi. Habis duit rayo den. Oops, duit bonuslah.. Petang ni nak tengok kereta. Duit lagi?? Maka terbayanglah anak murid, harini kelas Pengajian Perniagaan 1 (PP1) 6B1 dan 6B4. Berbaloi ke keluar RM 30 untuk masuk kelas hari ini?
SELAMAT HARI RAYA.

3 ulasan:

princess from secret rendezvous berkata...

selamat hari raya kak...
hehehehe...tebang 30 hengget ye? dah sah2 la kena kapor tu...tapi tak pe la. selamat sampai ke sekolah. itu yang penting. :-p

CikguLizaPP berkata...

Ha. Petang lak kena RM 250 tukar bateri. Lagi nangis.

Tanpa Nama berkata...

cianny ckgu.xpe ckgu.30rm jew.hehe.tp tggu bas mmg bsan ckgu.timing dye x knsisten.
-nurul ain 6a4- ;DD