Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Rabu, 14 Januari 2009

PENINGNYA !!!!!!!!

Salam.
Minggu ni adalah minggu meeting. Khamis lepas Mesy Kurikulum. Sambung isnin Kokurikulum, Selasa Mesyuarat Bidang, Rabu Mesy Kelab Guru, Khamis HEM. Tambah lagi latihan sukan mula minggu ni. Busy nya.

Ni tengah fikir, nak terus dengan kwsp atau tukar ke pencen. Dua-dua ada kebaikan dan kelemahannya kan. Nak nampak kaya, bolehlah ambil kwsp. Takut terkejut dgn duit yg byk sekaligus, ambil pencen. Entah lah. Esok nak kena sain borang kalau pilih pencen. Semuga Tuhan memberi petunjuk.

4 ulasan:

princess from secret rendezvous berkata...

wah!...baru nak pilih pencen or continue kwsp??mesti dah banyak sangat duit kat kwsp tu....bestnya....jadi org kayo!

Tanpa Nama berkata...

moga dapat buat keputusan yang tepat...kalau kaya jgn lak lupa kawan...

Tanpa Nama berkata...

solat istikharah la mlm ni... tp kalau ambik pencen.. at least tiap2 bulan lps pencen ada income...tp spt yg liza kata dua dua ada kebaikan n kelemahan nya..
dpt duit banyak sekaligus pun best gak, lps tu simpan ...boleh gak kluarkan every month..

Tanpa Nama berkata...

Takutnya nanti, dapat banyak keluar banyak terus. Lopeh tu melopong tiap-tiap bulan.