Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Isnin, 15 Jun 2009

Habis dah .......

Salam.
Bermula lah penggal baru kita harini. Saya berdoa agar penggal ini lebih baik dari yang dulu. Semuga saya lebih rajin, lebih berdedikasi dan komited, lebih tenang, lebih sabar dengan kerenah murid. Semuga murid-murid saya lebih rajin, lebih mudah memahami pelajaran, dan lebih berusaha, maklumlah peperikaan hampir tiba.

Cuti dah habis ni, bagaimana dengan apa yang dirancang sebelum cuti dulu. Adakah semua telah terlaksana? Percutian saya ke Tasik Kenyir menggembirakan. Seramai 20 orang dalam rombongan ke Tasik Kenyir. Saya, suami dan 4 orang anak, Kakak sulung bersama suami dan 4 anak, emak, angah, abang dan isteri, adik perempuan dan 2 anak, dan seorang kawan anak saudara. (14 dewasa + 6 kanak-kanak)

Cuti dah habis, duit pun dah habis. Gaji lambat lagi. AAAArrrrrgghhhhhhhhhh ..........

*Gambar-gambar tidak dapat dimasukkan kerana ada masalah teknikal.

Tiada ulasan: