Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Sabtu, 14 April 2012

KURSUS/ TAKLIMAT PBS TINGKATAN ENAM

Alhamdulillah, pada hari ini 14 April 2012 telah diadakan taklimat untuk semua guru-guru Tingkatan Enam Daerah Kuala Langat .

Taklimat telah diadakan di Dewan Kuliah Anwar Ridhwan, Sek Men Keb Telok Datok . Majlis telah dirasmikan oleh Puan Hjh Foziah Bt Hj Mohd Azahari, Pegawai Pelajaran Daerah Kuala Langat. Penceramah pada hari ini ialah Tn Hj Kamaruddin Osman, PK Ting 6 SMK Telok Datok dan En Mohd Nasir Yaacob, PK T6 SMKTPG.

Fokus taklimat pada hari ini ialah Sistem Penggal (menggantikan sistem Terminal) dan Pengurusan dan Pengendalian Berasaskan Sekolah (PBS). Berbagai ilmu telah diturunkan, banyak maklumat telah dikongsikan, pelbagai persoalan dapat dirungkaikan.

Semuga semua guru-guru Ting 6 daerah ini dapat memanfaatkan majlis perkongsian ilmu ini.

Selamat Berjaya .

Tiada ulasan: