Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Rabu, 11 Februari 2009

Blog dan Facebook

Salam.
Nampaknya dah senyap hal blog kat sekolah ni. Namun masih ada beberapa yang masih aktif dan sentiasa di update. Tahniah diucapkan. Saya pun dah tak tahu apa lagi nak dimasukkan.

Sekarang ni belajar buat facebook lak. Apa bezanya? Melalui facebook ni, saya jumpa kembali kawan2 lama yg memang dah berpuluh tahun tak jumpa. Thanks pd Kak Mai yg forwardkan saya the dark side of facebook ni. Ya lah, kita memang sentiasa perlu berhati-hati. Nampaknya kat sekolah ni ada juga yg aktif updatekan FB masing-masing. To Naza, congratulations. Bila g Singapura tu? To Siti Payung, nampaknya dah lama tak masukkan apa-apa ya. Rajin-rajinlah sikit.

4 ulasan:

princess from secret rendezvous berkata...

tahniah kat akak sebab melangkah setapak lagi untuk meminati dunia cyber yang tiada batasan ni...hehehe

tapi za ni tak update pesangat dalam facebook tu...gaknya tak de kot kawan lama dalam tu.hahaha

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha. Tak pe le, kawan baru boleh

cikgu sharifah berkata...

Salam. Berjumpa kita disini... hari tu through FB juga dapat contact Yati, aduh2 rindu kat u all. bila agak2 kita boleh ketemu ye. And kita sekapal cikgu... saya ajar add math and math. Awak mesti cikgu yang hebat ye ajar PP lagi.

Norliza berkata...

kalau nak tau cikgu lizaPP ni memang hebat sokmo