Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Rabu, 5 Ogos 2009

Minggu KoAkademik

Minggu Ko-Akademik yang dijadualkan bermula 17 Ogos dipercepatkan kepada 3 - 7 Ogos. Ini bagi memberi laluan kepada pelajar-pelajar untuk membuat ulangkaji (minggu 10 - 14 ogos) bagi Peperiksaan percubaan PMR dan Ujian bulanan untuk tingkatan 1,2, 4 dan 6 bawah yang akan berlangsung 17 - 21 Ogos nanti.

Upacara memotong reben dan melepaskan burung dalam Perasmian Minggu KoAkademik telah dilakukan oleh Tn Hj Abdul Wahid, Pengetua SMKTD. Aktiviti-aktiviti dihadkan sehingga jam 11:00 pagi sahaja dan pelajar rehat antara 11:00 sehingga 11:30 pagi.

Meriah sungguh gerai-gerai yang dibuka oleh pelajar-pelajar. Ada yang menjual aiskrim, jagung bakar, ikan bakar, ice blended, roti sausage dan berbagai-bagai lagi. Kelab Usahawan bimbingan saya dan cikgu azuriah pula menjual gula-gula kapas, jagung kukus, muffin, lollipop, coklat dan juga roti aiskrim. Nampaknya ramai pelajar yang mempunyai ciri-ciri keusahawanan dan sekiranya bibit-bibit keusahawanan ini dipupuk, dibaja, dan dijaga, kita dapat melahirkan lebih ramai usahawan yang berjaya dalam tempoh terdekat ini.

Tiada ulasan: