Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Isnin, 10 Januari 2011

Selamat Tahun Baru 2011 - siri 1

Rasanya belum terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Kembali ke sekolah bagi sesi persekolahan 2011. Semuga tahun ini kita mampu memberikan yang terbaik... seperti selalunya.


Tahniah untuk semua pelajar PMR 2010 atas kejayaan PMR yang lalu. Atas usaha semua pihak terlibat seperti pelajar, guru, ibubapa, dan PIBG, SMKTD telah berjaya mencapai kejayaan cemerlang dan mendapat tempat kedua dalam daerah Kuala Langat. Tahun ini juga telah menyaksikan beberapa catatan sejarah baru seperti rekod GPA dan juga 10 matapelajaran mencapai kejayaan 100%. Tahniah dan syabas untuk semua.


Sebahagian dari pelajar-pelajar yang mendapat 7A ke atas.




Adalah diharapkan disiplin pelajar SMKTD pada tahun ini berada pada tahap yang baik dan memuaskan. Pada perhimpunan pertama minggu lepas, beberapa pelajar lelaki telah mendapat "sentuhan istimewa" dari Pengetua. Almaklumlah, dah 2 bulan bercuti, macam-macam fesyen rambut ada. Amatlah tidak sesuai untuk membawa dan meneruskan fesyen-feyen tersebut di sekolah.


Fesyen ekor ayam




Emmmm. Fesyen apa ni?



Memang ramai yg berfesyen trojan atau mohawk tahun ini.




Diharap pihak sekolah tidak perlu lagi membuka kedai gunting percuma ini di masa akan datang. Semuga semua pelajar mematuhi peraturan-peraturan sekolah sebagaimana yang termaktub dalam buku peraturan. Ingatlah apa yang dilafazkan setiap minggu dalam Ikrar Pelajar .


Disiplin sangat berkait rapat dengan kejayaan. Pelajar cemerlang adalah pelajar yang berdisiplin.

Tiada ulasan: