Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Selasa, 18 Januari 2011

Selamat Tahun Baru 2011 - siri 2

KOPERASI DI TEMPAT BARU

Sempena Tahun Baru 2011 ini, kami di koperasi juga berpindah ke tempat baru, walaupun bukan ke bangunan baru. Oleh kerana kerja-kerja pengubahsuaian, maka jualan untuk pelajar Tingkatan 1 pada 31 Disember 2011 telah dilakukan di tapak koperasi lama.




Kerja-kerja pemindahan dilakukan secara berperingkat. Sebenarnya sehingga ke hari ini, kerja-kerja mengemas masih lagi belum menemui titik noktahnya. Barang-barang semua sudah di angkut (sebahagiannya menggunakan Hilux ku), tapi kini berlonggok pula tak berkemas. Guru-guru koperasi juga telah berpindah ke bilik guru.




Tahun 2011 menunjukkan beberapa perubahan dalam senarai ALK Koperasi SMKTD. Selamat Bertugas diucapkan kepada ahli keluarga baru ALK dan jutaan terima kasih kepada ALK yang tidak lagi bertugas tahun ini. Semuga barisan ALK 2011 dapat membantu untuk memantapkan lagi operasi koperasi.

Tiada ulasan: