Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Khamis, 26 November 2009

AidilAdha dan peperiksaan

Hari ini anak murid cikgu semua menghadapi peperiksaan. Cikgu berdoa agar semua murid dapat menjawab soalan dengan tenang DAN mendapat keputusan cemerlang. Habis exam harini, terus simpan semua kertas-kertas latihan yang bertimbun tu ya. Jangan tengok-tengok lagi. Bila dah habis exam STPM nanti, masukkan semua kertas-kertas dalam beg hitam, hantar recycle. Jangan bakar, anda akan menyumbang kepada pencemaran alam. Ingat pesan cikgu, JANGAN WARISKAN KEPADA SESIAPA KERTAS-KERTAS LATIHAN DAN NOTA KAMU.

eSOK HARIRAYA aIDILADHA OR HARIRAYA HAJI. Nampaknya pagi esok baru balik seremban. Dah mantai orang nogori harini. Esok nak korban lak. Nampaknya seminggu nanti makan daging lembu lah nampaknya. Tapi, daging merah ni tak boleh banyak kan. Kena kawal pengambilan terutamanya kepada mereka yang ada darah tinggi. Rasa-rasa cukuplah ya .......

Selamat Bercuti Dan Selamat Menyambut HariRaya AidilAdha. Jangan lupa korban, kita boleh berkorban, tapi jangan sampai jadi KORBAN JALANRAYA.

Berhati-hati semasa memandu.

Tiada ulasan: