Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Rabu, 11 November 2009

..... dan ianya pun bermula

Assalamualaikum, selamat sejahtera dan salam 1 Malaysia.
Pelajar-pelajar telah menduduki MUET sabtu lepas. Ini bermakna secara rasminya STPM 2009 telahpun bermula. Peperiksaan bertulis yang lain akan bermula minggu hadapan. Cikgu mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Berjaya kepada semua calon STPM, khasnya pejar-pelajar P.Perniagaan SMKTD. Cikgu mendoakan agar semua anak didik cikgu mencapai kejayaan cemerlang dan berpeluang untuk menjejakkan kaki ke menara gading.

Namun, tidak dinafikan masih ada sebilangan kecil pelajar yang masih lemah, belum mencapai tahap menguasai asas-asas PP. Pelajar-pelajar ini telah cikgu masukkan dalam senarai ICU . Cikgu berharap agar masa yang ada ini digunakan sepenuhnya. Walaupun singkat, masa yang ada itu kalau dimanfaatkan, pasti akan membuahkan hasil. Jangan putus harapan, cekalkan semangat. Pastikan kamu datang sekolah. Kalau tak datang, macamana cikgu nak tolong.
Ingat, masih ada yang sayang ..................

Tiada ulasan: