Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Jumaat, 5 Februari 2010

Merentas Desa SMKTD

Hari ini aktiviti merentas desa SMKTD telah diadakan. Bermula jam 8:00 pagi, pelajar perempuan Ting 1 dan 2 (P3) telah dilepaskan terlebih dahulu. Ianya dikuti P2, P1, P1 PraU, L3, L2, L1 dan seterusnya L1 PraU. Untuk merentas desa tahun ini, pelajar tingkatan enam diasingkan dari tingkatan lima. Ini bermakna, pelajar Ting 6 dan 5 , mempunyai peluang yang lebih besar untuk menang atau mendapatkan mata untuk rumah sukan masing-masing.

Acara penyampaian hadiah juga telah diadakan. Tahniah buat Rumah Tun Perak yang menjadi pemenang keseluruhan. Untuk rumah sukan lain, mari kita teruskan usaha gigih untuk menjadi pemenang sukantara atau keseluruhan di hari sukan nanti.

Untuk Hang Tuah, bangkitlah !. Terangi dan ceriakan suasana dengan kibaran merah menyala !

Tiada ulasan: