Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Khamis, 11 Februari 2010

Pilihanraya MPP - kali pertama


Salam dan selamat sejahtera.

Minggu in nampaknya satu minggu yang sibuk untuk semua guru dan pelajar tingkatan enam. Pada hari Isnin, telah diadakan penamaan calon bagi Majlis Perwakilan Pelajar (MPP). Setelah tamat tempoh penamaan calon, maka senarai 20 calon yang layak bertanding telah dikeluarkan. Mereka adalah :



(sorry ya, nama tak dapat diletakkan)

Setiap calon telah diberikan tag yang perlu dipakai sepanjang 3 hari berkempen (selasa - khamis). Contoh tag :









Calon-calon boleh memasang poster di Blok F (blok tingkatan 6) dan boleh berkempen semasa rehat. Kempen perdana telah di adakan pada hari Khamis dimana setiap calon diberikan masa selama 10 minit untuk berucap/ berkempen dihadapan semua pelajar tingkatan enam atas dan juga guru-guru.

Pengundian diadakan pada pagi Jumaat di kantin sekolah.

Guru bertugas : Pn Noriza Awang dan Pn Siti Mariani





Pelajar menyemak nama masing-masing dan mendapatkan kertas undi . Jangan lupa kad pengenalan !!!









Begitu bersemangat sekali nak mengundi ya !


Barisan yang panjang. Namun semuanya berjalan lancar.

Pastikan tanda pangkah (X) ya .

Cikgu Hasni membantu pengundi memasukkan kertas undi ke dalam tong.

Lawatan Pengetua ke pusat mengundi.

Semak betul-betul, cikgu. Jangan si kembar tu bertukar mykad pula ya.


Pusat mengundi telah ditutup jam 9:30 pagi setelah kesemua pengundi berdaftar membuang undi masing-masing. Proses pengiraan undi dijalankan di dalam bilik kuliah. Calon telah hadir besama pencadang masing-masing . Setelah kiraan dijalankan, keputusan tidak rasmi telah diumumkan pada jam 11:45 oleh Tn Hj Kamaruddin, Penolong Kanan Ting 6 SMKTD. Keputusan rasmi akan diumumkan semasa perhimpunan rasmi Isnin nanti.

Kita tunggu keputusannya !

Tiada ulasan: