Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Selasa, 5 Mei 2009

Kursus

SEMINAR KESIHATAN DAN KETRAMPILAN DIRI

Ha. Tu dia. Tajuk seminar yang Kak Mai dan saya hadiri dari petang semalam sehingga tengahari tadi. Saya dah berangan-angan, lepas seminar ni mesti saya lebih anggun, menarik dan terampil. Ha ha ha !!!!
Gini lah. Petang semalam selepas perasmian, ada pemeriksaan payudaya untuk mengesan apa-apa benjolan yang tak patut ada. Malam ada ceramah mengenai kanser payudara. Mak ooooiii! Ngerinya tengok semua gambar-gambar tu. Harap kita semua dijauhkan dari penyakit-penyakit sebegitu.

Pagi tadi ceramah protokol dan etika. Teringat Miza dan Liza Jais. Lepas tu ceramah Kemahiran Komunikasi dan Ketegangan . Part ni mesti kita dah arif sangat kan, Faizah, K.Ja dan Nani?

Tak banyak sentuh pasal ketrampilan diri. Sebab tu, habis sesi , kak mai dan saya beri komen bertulis (orang tak tanya pun, kitorang saja je). Maklumlah dah biasa beri komen bila ada kursus/ ceramah. Sukarela je saya komen panjang-panjang. (Boleh masuk rekod peribadi ni).

Ada orang jual kerepek. Ingat nak tengok-tengok je. Tapi tak sangka lak yg jual tu ex-student. Bila dah di tegur, terus ambil 4 bungkus. Buat ole-ole untuk anak-anak.....

1 ulasan:

iezz berkata...

Jgn lupa beritahu crt tntg ujian mmgrm