Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Rabu, 20 Mei 2009

Selamat Hari Guru 2009


Salam. Rasanya belum terlambat untuk saya mengucapkan Selamat Hari Guru kepada semua guru , terutamanya rakan-rakan d SMKTD. Tak sempat nak update blog 2 hari ni sebab sibuk dengan entah apa-apa.
Sambutan hari guru peringkat sekolah agak meriah juga walaupun kita tak ada dewan dan kawasan sekolah penuh dengan aktiviti-aktiviti pembinaan dan baikpulih. Kepada rakan-rakan yang menang acara pada hari Isnin, tahniah diucapkan. Saya hanya masuk acara Explorace je. Alhamdulillah kumpulan 5 menang tempat pertama untuk acara ni.

Jamuan makan tengahari sangatlah memuaskan. Banyak sangat lauk. Jadinya saya cuma ambil ikan bakar. Tak cukup perut nak makan ayam goreng dan daging. Tapi sebab dah dapat bekas makanan untuk hadiah Explorace, apa lagi, saya tapau lah lauk daging. Petang makan lagi kat rumah. Alhamdulillah. Rezeki jangan tolak ya.

Tiada ulasan: