Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud,
"Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya. Sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenang budi yang diberi, ia dianggap sebagai kufur nikmat."

(Riwayat Tabrani)

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah tidak memandang kepada rupa dan harta benda kamu, tetapi hanya memandang hati dan amal kamu." (Riwayat Muslim daripada Abu Hurairah)


Selasa, 5 Mei 2009

TAEKWANDO

Sabtu : Kejohanan Taekwando MSSD diadakan di SAMTAR

Ramai juga yang ambil bahagian. Ayu dari SMK Bandar Banting mendapat giliran terakhir, no 88. Kemeriahan bertukar menjadi kesedihan apabila Ayu pengsan dan terpaksa dihantar ke Hospital Banting . Selepas 2X x-ray, akhirnya Ayu dibenarkan pulang jam 2 pagi. Alhamdulillah, tiada tulang yang patah.

Maisara dapat pingat Perak. Tahniah kepada semua pemenang.


Ahad : Family Day di Bagan Lalang

Disebabkan selalu menghantar anak-anak menyertai latihan/pertandingan taekwando, maka hubungan antara penjaga-penjaga menjadi akrab. Walaupun kami semua dari tempat yang berbeza seperti dari Bukit Changgang,Jugra, Kanchong, dan saya sendiri dari Telok, kami dah jadi satu family besar. Maka Ahad lepas telah diadakan Family Day untuk keluarga Taekwando Kuala Langat. Walaupun tak ramai yang dapat hadirkan diri, meriah jugalah. Banyak games diadakan seperti tiup belon, anyam ketupat, makan kek. Saya sendiri masuk pertandingan siapa cepat habiskan sebotol air mineral 500ml. Lepas tu kena lari lak! Mana larat. Terima kasih kepada semua kawan-kawan dan jurulatih-jurulatih taekwando k.langat.

Petang ada game bowling dengan cikgu Faizah dan ex-6 atas 08. Bestnya weekend saya !!!!

2 ulasan:

iezz berkata...

Lepas ni....kalau tension, kita pi main bowling lagi ye....Tapi jgnlah asyik strike je, kesianlah dengan saya...

Tanpa Nama berkata...

Hai kenapa lak dah taip ulasan hilang pulak ek? Wah bgslah berhujung minggu penuh ceria.Keep up the interesting weekend!